2013. október 5., szombat

A TAPS NEKÜNK SZÓL…



2013.05... …….. -  …. …..





Koncert előtt pár nappal úgy nézett ki, hogy nem megyünk, köszönhetően az előző koncerten elszenvedett megfázásnak. Az esemény előtt egy nappal döntöttünk el, hogy mégis megyünk.

Több meggyőző érvünk is volt:

  1. Külföldi banda /az általában nagyon jó szokott lenni/
  2. Az elkövetkezendő két hétben semmi említésre méltó koncert nem lesz
  3. És talán a legnyomósabb érv, hogy már egy hete nem ittunk

Számítottunk rá, hogy nem lesz tömeg tekintve, hogy hétköznapra esett. Többek közt erre és a lapos hangulatra készülve elvégeztük a szokásos kis rituálénkat: öltözködés, utazás majd fokozatos leépülés.

Tekintve, hogy nem a törzshelyünkre mentünk ezért eltévedtünk. Az utca az megvolt csak az irány volt rossz. Mire a kezünkben lévő vodka-sör elfogyott, megtaláltuk a helyet.

Amikor beléptük a vártnál is kevesebben voltak. Átküzdöttük magunkat a személyzet első tagjain, akik karszalaggal felfegyverkezve röpültek felénk és nem tűrtek ellentmondás,hogy ki melyikünk karjára szerkeszti rá. Mi nem könnyítettük meg a dolgukat…

A ruhatár és egyéb mizéria után megcéloztuk a bárpultot, ahol újabb nagyobb mennyiségű piát döntöttünk magunkba. Majd elindultunk a szokott kis helyünkre a színpad elé /bal oldalra/.

3 előzenekar volt, egyik se a mi műfajunkban de kérdés nélkül mindegyiknek felkeltettük a figyelmét. Komolyan 3 volt?!  Lényegében azzal, hogy támasztottuk a falat, ittuk a sörünket és néha ütöttük az ütemet a lábunkkal vagy éppen a fejünkkel./asszem túl jó munkát végeztünk az alapozással/ Úgy nagyon nincsenek meg…

Az élőzenekarok alatt /nem volt jobb dolgunk éppen/  BETELEPORTÁLTEM BASZOD VALAHOGYRA ittuk magunkat. Vaku volt baszd meg! Majd több órás várakozás után végre az a banda jött ami miatt elmentünk.

Ha az emlékeink nem csalnak, fölteleportáltak a színpadra, mert kettőt pislogtam és ezek már fent játszottak, határozottan nem léggitáron.

Az első szám végére megkaptuk a szokott figyelmet. A tömegvonzásunk miatt mindenki tudta, hogy merre kell nézni. És hirtelen az egész együttes áttelepült a színpad bal oldalára, csóri dobost kivéve. Itt meg kell említenünk a „tömeget” akiket a szokottnál is jobban meg tudtunk figyelni, a rengeteg helynek köszönhetően. Volt ogrénk, zenészünk /nem is kevés/, ex azt hitte, hogy egyszer groupie volt valamink, fanatikus rajongoink, pinával hallgatom a koncertet, eltévedtem-letévedtem stb.

Miközben erősen koncentráltam a bandára tekintve, hogy a frontemberrel és az előttem álló basszerossal szemszexeltünk egyszer csak jobbról beúszott a perifériámba Rambó. Tényleg úgy nézett ki mint aki most jött a dzsungelből. Otthon megtalálta szülei alkoholkészletét és elpárologtatta mindet.

Nem voltam hajlandó tudomást venni róla. Továbbra is a színpadra koncentráltam ahol megjelent a szólógitáros akinek a jobb oldalon lett volna a helye. Elégedetten nyugtáztam, hogy mindenki átcsoportosult ismét. Mindeközben emberünk eltűnt.

A fent említett Rambó áthelyezte a táborát az én oldalamra. Elfoglalta állásait és bemérte a pulcsiainkat, amik a kordonon hevertek és mintha női mellek lennének elkezdte gyömöszölni és végigtapperolni őket. Amikor ez már nem volt elég neki honfoglalózni kezdett a kordon vonalát követve. Nem t’om mi volt ezzel a célja mert, hogy a csajozás nem, az biztos. Melyik hülye csaj kezd el egy ilyennel dumálni? Nekem csak az agyam baszta föl vele, úgyhogy fölmentem terminátorba és mint a dinnyeföldről szabadult paraszt megfordultam a tengelyem körül. Legalább nem volt teljesen hülye mert észrevette, hogy itt tárgyalásra nincs esély ezért maradék önbecsülését összeszedve bevette magát a tömegbe.

Később feltűnt „homokmanó” a jobbomon. Észrevettem, mélyen a szemébe néztem, majd mintha láthatatlan lenne, átnéztem a feje felett a gitárosra. Feladta.

A szerencsétlen hülye megtalálta a másik legjobb embert. Kreatívan vagy 3x megkérdezte, hogy hallom-e, közben nyomatékosítva idióta kérdését ritmikusan bökdöste a vállam. Mivel én türelmes ember vagyok, visszakérdeztem szintén kreatívan az ő morze nyelvét elsajátítva, vállát ütemesen bökdösve, hogy Mi van!? Mi van!!? Mi vaaan!!? Lehet, hogy egy kicsit eltúloztam, mert azonnal lelépet. Na de ki megy oda így egy csajhoz? Mindezt a banda kitűntetett figyelemmel végignézte és röhögött.

Szerintem a banda verekedésre készült.

Mint minden együttesnek, nekik is vannak romantikus lassú számaik, amikre ugye az ember lassúzni szokott. Na most amikor ezt két csaj csinálja az nem éppen megszokott látvány.

Kaptunk is rendesen a bámészkodó tömegből, valamint a már megszokott vakuk is felvillantak. Talán még egy-két videó is akad valahol. Vannak a fényképészek között bátrak is, akik nemcsak lekapnak azt annyi, bámészkodnak tovább, mintha mi sem történt volna, hanem nagy levegőt vesznek és némi tanácskozás /persze csak ha van kolléga/ után megcéloznak minket.

Én személy szerint baromira meglepődtem a kérdésen. Mert a „csinálhatok képet rólatok?”kérdést már többször hallottam, de a „csinálhatok veletek képet?” új volt.

Nem csak mi lepődtünk meg. A banda se értette a közönség felől felénk áradó, kitűntetett figyelmet.

Fényképezkedés után újra a színpad felé fordulva realizáltuk, hogy a banda bamba képpel néz.

Nem értették az előző akciónkat, de örültek, hogy végre visszakapták a figyelmünket.

Miután sokáig lekötött a frontember minket, az előttünk álló 2 gitáros ezt megunta. Kiálltak a színpad szélére, így lényegben sikerült nekik majdnem teljesen fölénk tornyosulni. Ezzel sikerült egy teljes percig elvonni a figyelmünk.

Válaszként a frontember üzekedett azon a szerencsétlen mikrofon állványon meg bármin, ami éppen az útjába került.

Sajnos közeledett a koncert vége. Az utolsó számnál szóltak, hogy ők megtalálhatók a backsage-ben. Ezt a meghívást a közönség közül majdnem mindenki boldogan elfogadta.

Az utolsó szám után a banda odajött a mi oldalunkra, ránk mutattak és tapsoltak, puszikat dobáltak meg meghajoltak. Olyan volt, mintha mi nyomtuk volna le a koncertet, és a mi feladatunk lett volna a szórakoztatás. Na jó.. őket minden bizonnyal remekül szórakoztattuk. Nagyon fura érzés volt. Kicsit ledöbbentem, mert hát nekem kéne őket tapsolnom meg éljeneznem és nem fordítva. De baromira jól esett, mert ezt még egyik banda se csinálta.

Mivel arra számítottunk, hogy pang a tüdejük és amúgy is sokan voltak a backstage-ben ezért kimentünk cigizni. Miután a második cigi után se volt sehol a banda úgy döntöttünk elindulunk haza de, előtte még beugrunk a mosdóba. Meg amúgy is. Még utoljára fel kell térképezni a terepet. Útközben észrevettük, hogy szinte senki sincs a backstageben így a meghívásnak eleget téve belibbentünk.

A legjobb mondat amivel az összes bandatag figyelmét 3 másodpercen belül magadra tudod vonni a következő: Van nálunk 5…/hehe nem áruljuk el, mindenki képzeljen oda valamit/ Fontos, hogy ezt lehetőleg érzelemmentes képpel, és nemtörődöm hangon mond.

Erre a reakció /mintha a lottó reklámban lennénk/ Mennyi? 5? Mi csak mosolyogva biztosítjuk hogy igen annyi. A tag akinek mondtuk elteleportált és hirtelen az összes bandatag feje előbukkan különféle helyekről és ezer wattos vigyort villantanak. A frontember volt a legcukibb. Közöltük, hogyha kell valami akkor kint megtalálnak. Nem vártunk rájuk ott, mint valami kis pincsik.  Basszeros: „Hozom a pulcsim!”

Mi előre mentünk. Aztán leragadtunk a pultnál mert hát kell még sör, így ők előbb értek ki. Ott a várakozó tömeg azonnal lecsapott rájuk. Mi nem álltunk be a sorba úgyhogy távolabb húzódtunk cigizni. Kicsit később megunták a tömeget meg hát rájöttek, hogy mi nem megyünk közelebb otthagyták őket és odajöttek hozzánk. Azt mondták pakolniuk kell még is legalánn fél óráig velünk voltak. Aztán nagy nehezen erőt vettek magukon és elmentek pakolni./nem lehettek valami nagy segítség, tuti még őket is be kellett pakolni mert, hogy már állni is alig bírtak az biztos. Az egyik út közben még el is dőlt./

Megegyeztünk, hogy ha nagyon keresnek még megtalálnak itt minket, de mivel 15 percnél tovább pakoltak elhúztuk a csíkot.

Csók és puszi Alice & Angiey


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése